Med hopp om livet

maj 12, 2015

Samma visa varje gång, samma visa varje år.
Jag har gått ut varje morgon i snart tre veckor och studerat knopparna på björken, sälgen och alla andra oidentifierade buskar på gården. När händer det? När slår de ut?

Imorse när jag slog upp ögonen så såg jag direkt att naturen såg lite annorlunda ut, det var som lite grönare. Träden såg lite gladare ut. Sen blänkte det lite fint av regndropparna som krampaktigt höll sig kvar vid grenarna. Jag tror att det hände igår, men jag var allt för upptagen av mitt bygga och måla-projekt i den härligt värmande solen.

Medan körsbärsträden snart blommat över i sörmland så sitter jag här och bara väntar på att all grönska ska spritta ut i en sprakande sommardans. Men det går fort. Bäst att hålla fötterna på jorden.


Du Kanske Också Gillar

0 kommentarer